Amiral

Köprülü Vinçler

AMİRAL
Köprü, yüksekte kirişler üzerine döşenen raylar üzerinde hareket eder. Böylece yük, üç boyutta hareket ettirilir. Çift kiriş köprülü ve tek kiriş köprülü olmak üzere sınıflandırılmaktadır.

AMİRAL Köprü Kirişleri ve Raylar
Kutu kiriş, I profil kiriş, kafes örgülü kiriş olmak üzere değişik şekillerde imal edilmektedir. Sistemler arasındaki fark uygulama yeri ve amacına göre belirlenmektedir. Köprü üzerindeki raylar genellikle kare kesitli dolu profil olmaktadır.

AMİRAL Köprü Başlıkları ve Tekerler
Genellikle kutu kiriş tipindedir. Bazı projelerde özel sac konstrüksiyon çoklu teker sistemi uygulanmaktadır (yüksek tonajlarda). Başlıklar köprü kirişine civatalarla bağlanmaktadır. Çelik döküm tekerler özel torna işlemiyle son haline getirilmektedir. Yataklamalarda vinç tipine ve tonaja göre değişen farklı tip ve ebatlarda rulmanlar kullanılmaktadır.

AMİRAL Köprü Hareketi
Köprü, her iki başlık üzerindeki redüktörlü elektrik motorları ile senkronize bir şekilde hareket ettirilir. Bazı özel durumlarda köprü üzerinde tek motor-redüktör ve her iki başlığa uzanan şaft sistemi ile de hareket sağlanabilir. Hareket, ihtiyaca göre tek hızlı, çift hızlı veya değişken hızlı (invertörlü sistem) olabilmektedir. Hassas hızlar çift devirli elektrik motoru veya planet sistemli redüktörlerle temin edilmektedir. Yüksek tonajlı sistemlerde hidrolik kaplin kullanılmaktadır.

AMİRAL Kaldırma Sistemi
Elektrik motoru, fren, redüktör, kaplin, tambur ve halattan oluşan sistem birbirinden değişik kombinasyonlar içersinde birlikte kullanılmaktadır.
  • Fren sistemi hafif tonajlarda disk fren, ağır tonajlı yada diğer açık sistemlerde elektro-hidrolik fren çözücülü sistem uygulanmaktadır.
  • Kaldırma sisteminde çelik tel halat kullanılmaktadır.
  • Tamburda, tek tambur, ikiz tambur sistemleri uygulanmaktadır.
  • Halat sisteminde, 2/1, 4/1, 8/2 donam sistemleri uygulanmaktadır. Özellikle baraj vinçlerinde 8/2 donam, kaldırma esnasında yükün yatay hareketine (yürümesine) izin vermediği için tercih edilmektedir.
  • Redüktörün son dişlisi açık olarak tambur üzerine alınarak redüktör tipinin küçük seçilmesi bazı uygulamalarda tercih edilmektedir.
  • Kaldırma sisteminde kancanın en alt ve en üst konumuna göre ayarlanabilen limit switch'ler bulunmaktadır.
  • Halat sarma tamburu, çelik saç bükme, kaynak konstruksiyon imalat olup, yivli torna edilmiştir.

AMİRAL Kaldırma Sistemi Arabası ve Araba yürütme Sistemi

Çelik profillerden ve saçlardan yapılmış kaynak konstruksiyon sistem uygulanmaktadır. Araba tekerlekleri çelik dökümdür ve özel torna işlemiyle son haline getirilmektedir. Yataklamalarda vinç tipine ve tonaja göre değişen farklı tip ve ebatlarda rulmanlar kullanılmaktadır.

Araba redüktörlü elektrik motoru ile hareket ettirilir.Hareket, ihtiyaca göre tek hızlı, çift hızlı veya değişken hızlı (invertörlü sistem) olabilmektedir


AMİRAL Yük Kancası
  • Yük kancası DIN 687'ye göre imal edilmektedir.
  • Yük kancası, ekseni etrafında serbestçe dönebilir ve rulman yataklıdır.
  • Yük kancasında halat çıkmasını önleyen yaylı kilit mekanizması bulunmaktadır.
  • Yük kancaları dövme çelikten imal edilmektedir.

AMİRAL Elektrik Sistemi ve Kumanda
  • Köprü/araba yürütme ve kaldırma sistemi elektriği, talep yada proje ihtiyacına göre farklı şekillerde taşınmaktadır.
    Bunlar;
    • Kablo arabalı korniş sistem
    • Kablo arabalı monoray profil
    • Kablo arabalı çelik halat sistemi
    • Kapalı bara sistemi
    • Özel kablo tamburu sistemi
  • Elektrik motorları 380 V. 50 Hz. trifaze şebekede çalışan kısa devre rotorlu veya bilezikli asenkron elektrik motorlarıdır.
  • Kumanda devrelerinde kontaktör, termik koruyucu, sigorta, faz koruma sistemi ( emergency stop ), ana devreyi kesen ana kontaktör bulunmaktadır.
  • Askılı buton kontrol sistemi ihtiyaca göre şu şekillerde olabilmektedir;
    • Araba üzerinden askılı
    • Bağımsız askılı kumanda
    • Kabinden kontrollü kumanda
    • Uzaktan kumandalı sistem

AMİRALGenel Teknik Özellikler
  • Çelik tel halat makaraları GS 52 kalitesinde çelik döküm olup halat çıkmasını önlemek amacı ile saç muhafaza içine alınmaktadır.
  • Pinyon dişli çarklar C8620, büyük dişli çarklar C8640,miller C1050 kalitesinde malzemeden imal edilmekte olup sementasyon veya nitrürasyon ile sertleştirilmektedir.
  • Köprünün bir tarafında yada her iki tarafında bakım platformları uygulanabilmektedir.
  • Köprü ve araba hareketi, lastik tamponlarla tahdit edilmektedir. Ağır tonajlı sistemlerde hidrolik sönümleyicili özel tamponlar kullanılmaktadır.
  • Yürüme yolunda kare kesitli dolu profil ray olabildiği gibi mantar başlı özel ray profilleri de uygulanmaktadır.